Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Money. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Money. Mostrar tots els missatges

21 de setembre del 2007

Sindicatura de comptes universitària

Llegeixo avui a La Vanguardia que la Sindicatura de Comptes de Catalunya ha realitzat un informe sobre les universitats públiques catalanes en què creu que s'ha d'analitzar l'oferta i la demanda de les titulacions així coms els recursos a aquestes destinats, ja que en algunes d'elles el número d'estudiants va a la baixa (i algunes pràcticament no en tenen).

Fins aquí, la única novetat era la existència d'aquest informe sobre el que no tenía notícia i que procuraré obtenir i estudiar, ja que el tema de les titulacions és vox populi. Sigui com sigui, un parell de dades significatives:

a) L'ingrés medi per matrícula i alumne és de 1.383 euros i la despesa de 6.818 euros. (dades de 2004)

b) La Universitat de Barcelona, la Politècnica i l'Autònoma van generar a finals de 2005 un dèficit de 117,58 milions d'euros.